RODZINNY WEEKEND W WARSZAWIE

Wcielając w życie własne rady w pierwszą jesienną podróż, pod nieobecność Taty, w dwuosobowym dreamteamie, wybrałam się z Jasiem do Warszawy. Odkąd pamiętam, Warszawę odwiedzałam regularnie, kilka razy do roku, zazwyczaj w trybie weekendowym. Zanim urodził się Jaś często zostawałam też w Stolicy przy okazji jednodniowych delegacji, żeby pójść do teatru, na wystawę czy do muzeum. Pierwszy raz Warszawę z Najmłodszym zwiedzaliśmy w listopadzie 2014, a okropna jesienna pogoda skierowała nas do POLIN i Pałacu w Wilanowie. Z racji wieku, Jasiowi wystarczała wtedy zadaszona, niezbyt zatłoczona przestrzeń do biegania.

Warszawa z Dwulatkiem to już zupełnie inna bajka. Tym razem cały pobyt podporządkowałam dobrostanowi Najmłodszego.

W ciągu 3 dni odwiedziliśmy zoo, Centrum Nauki Kopernik i Teatr Małego Widza. Sprawdziliśmy kilka restauracji i kawiarni przyjaznych dzieciom i odwiedziliśmy warszawskie parki. Za nami bardzo udany weekend i mamy już plan na kolejną, może tym razem zimową, wizytę i zwiedzanie z Jasiem okolic Warszawy, na które jakoś dotąd nie było czasu.

Poniżej kilka pomysłów co robić z Maluchem w Warszawie:

Miejski Ogród Zoologiczny i Park Praski

Odwiedzanie ogrodów zoologicznych to już stały element naszych rodzinnych podróży. W przypadku warszawskiego zoo wrażenie robi bez wątpienia jego lokalizacja – parkowe tereny na prawym brzegu Wisły. Warszawski Ogród wydzielony został z terenów parku miejskiego, dzisiejszego Parku Praskiego. W zoo jest wszystko, czego potrzeba dwulatkowi do szczęścia: wielki nosorożec wylegujący się w błocie, wynurzający się z sadzawki hipopotam, 4 słonie, żyrafy, tygrys i lew. Należytą uwagę poświęciliśmy ssakom człekokształtnym i załapaliśmy się na karmienie kapucynek. Przyjemnym odkryciem okazał się sam Park Praski – z dużym, nowoczesnym placem zabaw i stadem oswojonych wiewiórek. Do zoo z centrum Warszawy przejechaliśmy metrem na Dworzec Wileński, więc cała wycieczka spełniła oczekiwania Małego Chłopca: dużo zwierząt, plac zabaw i atrakcyjny środek transportu.

Z pewną dozą niepewności testujemy linię M2

Lew!!!

Teatr Małego Widza

Po naszej rodzinnej wizycie w teatrze zadeklarowałam, że to początek pięknej przygody. Zgodnie z założeniem wróciliśmy przy pierwszej nadarzającej się okazji. Tym razem postanowiliśmy zobaczyć spektakl w ramach bieżącego repertuaru Teatru Małego Widza (poprzednio było to przedstawienie z programu festiwalu Take Part in Art). „Cztery Pory Roku” okazały się cudownym doświadczeniem wizualnym i muzycznym: spektakl opiera się na muzyce Vivaldiego, granej na żywo, zaaranżowanej w lekki sposób, idealnie dla małych uszu – wyśpiewana, nucona, zagrana czy z akompaniamentem szumiącej wody. Na scenie, w białej sukience tańczy piękna aktorka. Klimat wiosny oddają kolorowe chustki, lato to bański mydlane, jesienią spadają liście z drzew, a zima przynosi dywan z białego puchu, wszystko wytańczone, nie pada ani jedno słowo, a mali widzowie siedzą jak urzeczeni. Po około 30-minutowym spektaklu czas na zabawę: na scenie pojawiają się przeróżne instrumenty oraz ślady każdej z pór roku. Wychodzimy zachwyceni. Przy okazji odbywamy jesienny spacer po, jeszcze dość pustej w niedzielny poranek, warszawskiej starówce (teatr zlokalizowany jest tuż przy Zamku Królewskim, ul. Jezuicka 4) .

Mały Widz na scenie

IMG_1930(1)

Mamo, tu byłem!

Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie – Muzeum dla Dzieci / Klubokawiarnia Bílý Koníček

Muzeum dla Dzieci to obowiązkowy przystanek podczas pobytu z dzieckiem w Warszawie. Tych kilka sal wydzielonych w przestrzeni Muzeum, gdzie dzieci mogą dotykać, bawić się, badać muzealia, to idealny wstęp do dalszej edukacji kulturalnej. Nie znam dziecka, które nie wyszło by z Muzeum zadowolone i pełne wrażeń. Zresztą zapewne niejedna z mam sama chętnie przywdziałaby ochoczo strój łowicki i pobawiła się lalką jaką 100 lat temu bawiły się dzieci na Mazowszu. Idealnym uzupełnieniem ekspozycji jest kawiarnia zlokalizowana w głównym holu budynku umożliwiająca dzieciom swobodną zabawę – są książki, zabawki i przyjemny dla oka design – idealne miejsce na niedzielne popołudnie. Niestety siły witalne opuściły Jasia tuż przed przekroczeniem progów Muzeum i sił starczyło jedynie na wyciągnięcie się na wygodnych kanapach Klubokawiarni, ale wrócimy na pewno!

Na koniec jeszcze 2 miejsca, w okolicach Starej Ochoty, gdzie rezydujemy, które umożliwiły mi nadrabianie zaległości towarzyskich z dorosłymi, w obecności dzieci:

Klubokawiarnia Kolonia, Łęczycka 2

Kawiarnia w sąsiedztwie pięknych, starych willi, tuż obok niewielki park i plac zabaw, cicho i nieco sennie. W środku  kilka stolików i dobrze wyposażony kącik dla dzieci, jest też spory ogródek z placem zabaw. Śniadanie w cenach niewarszawskich – za 18 zł najadam się do syta.

Restauracja VideLec, Grójecka 194

Trafiamy tam w dzień powszedni pomiędzy porą lunchu, a kolacją, więc mamy restaurację właściwie dla siebie. Pewnie gdyby nie internetowe rekomendacje nigdy bym tam nie trafiła. Restauracja znajduje się w dużym budynku biurowym przy Grójeckiej, ale wnętrza mają swój klimat. Jeden z większych „kącików” zabaw dla dzieci, jaki widziałam w restauracji – jest kuchnia, książki, huśtawki oraz plac zabaw przy ogródku z prawdziwym hitem – trampoliną. Jasiu wcina ze smakiem dania z menu dziecięcego, ja łapię się za głowę przy cenach – dość wygórowane jak na wielkość i walory smakowe porcji. Bardzo długo czekaliśmy też na swoje zamówienie. Koniec końców polecam rodzinom z małymi dziećmi – zjedzenie posiłku w spokoju, kiedy maluch bawi się zadowolony warte jest przecież każdej ceny 🙂

okolice Klubokawiarni Kolonia

VideLec

Strefa dzieci w Videlcu

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )